Wednesday, April 1, 2009

penilaian pratikum..

salam ..
saay xberapa ada mood nk citer..
dan entry pratikum yg skema tu pun saya macam dah malas nk tulis..
so, saya nk psot entry kt sini je lah..itu pun kalu aada masa nk buat..

penialain smalam by guru pembimbing..
semalam saya lupa nk buat demonstrasi cara2 nk buat kolaj tu..
dia kata saya tak tgk masa budak2 lukis rumah, rasanya saya ada jg jalan2 tgk budak lukis rumah..

sebenarnya saya memang xpandai ngajar..dengan saya yang selalu sejuk2 tangan dan juga sakit perut bila time present kt kelas..itupun dgn slide yang paling ckit, selalu mengelak kt kelas kalu kna present dan bayangkan juga saya belum pernah lagi microteaching kt kelas biasa kt maktab alih2 kena pg pratikum..macam mimpi je.. then tambah2 dalam subjek seni ni..saya kan berangan nk jadi teacher...minat english tp saya kna la improve my english first..

then ari ni budak2 makan oat yg saya guna untuk tampal2 dan yg lain2 plak boleh lak tabur2 kt kelas lepas siap wat keje..ada yg menunjukkan kesungguhan dan buat baik tapi ada gak yang nakal..bukan nakal dalam erti kata yang sebenar tapi dia orang suka menyampuk ckap cikgu..ni kelas yg 10.15 tu..kelas 5 u..mggu lepas baik je budak2 ni..sialp saya juga xguna bekas yg elok utk diaoarang simpan bahan2 tu.jadi sepanjang masa kt kelas tu saya pegang penyapu..budak buat keje saya sapu sampah..lain kali xleh nk buat bnda2 macam tu lah..tensionnya bila fikirkan semester deapan..dah la saya ni xberapa kreatif..xtau nk fikir aktiviti apa nk wat induksi n macam2 lagi..

kelas yg 12.15 ni, kelas 4 u ni pun aktiviti mudah je tapi ada 4 org yang nakal..sorang lagi tu suka menyampuk gak.. yang nakal2 ni suma budak lelaki..yang dua oramg ni siap kena pulas telinga..nama diaorang saya x igt lah,bayangkan seni kan 1 mggu sekali, minggu lepas masuk , saya cuma igt 2 3 orang je..saya ni kira kategori cepat igt juga tapi kali ni maybe sebab saya sendiri yang agak malas nk igt..kalu igt nama tapi rupa x igt lak,,list name memang ada..eh apa yg saya tulis ni..berbalik pada budak yg kena pulas telinga tu, ada soarang tu saya rampas dia punya topeng spiderman, api skrang saya dph hilangkan atau xtau letak mana..padan muka dia..

saya sebenarnya bukan nk garang2..saya kan seorang yang penyayanag dan baik hati.. haha.. tapi ari ni tiba2 saya terpulas telinga budak tu. saya xpeduli pensyarah saya ada ke x tadi..sebab nya dulu makcik saya pun pernah marah2 budak2 dan garang2 bila oensyarah dtg tgk..budak tu, dia boleh buat main2, bergurau dalam kelas..saya dah beri penerangan yang jelas tapi diaorang masih lagi tanya tanya..mana x gerammnya..sikit sikit, "cikgu yg ni macam mana yg itu macam mana" ..tapi kalu dgn cikgu diaorang pun mesti camni gak kan..dah nama budak, x sah kalu x bising..

author's note:
saya nak tanya, macam mana nk buat enrty berkunci dan juga cara nk buat entry kite jd pendek..contohnya macam tulis tajuk pastu, cerita selanjutnya sila klik sini..contih ayat je la tu..faham ke x soalan saya?

lagi satu ,entry OIAM pun xsempat nk wat..namun saya tetap pemionta tegarnya..

dan say amenyokong ferrari utk GP malaysia weekend ni.sape nk bagi hadia tiket pg sepang,salah satu wishlist saya tu..

2 comments:

KiKiHanakO said...

wahh pjg nye story..hehehe

nak itotttt.. hihi

Pujangga Asmara said...

Nughul... Tak Sehat Yea.. Takpe.. Mengajar Kena Berani.. Supaya Murid-Murid Tahu Kita Ni Cikgu Yang Berjaya Nanti.. Ehehe..

Ni Ada Blog Sahabat PA Kalau Nurul Nak Tahu Camne Nak Buat 'Sila Baca Selanjutnya' Tu..

http://galeriazmas.blogspot.com/

Pujangga Asmara