Saturday, February 21, 2009

kerja di pagi sabtu..

salam..
kerja??
adakah saya kerja..
xde lah.. nk buat assigment je..
budaya x siap lagi..nk antar esok tp nape masih boleh bermalas malas ni..
idea xde or malas nk buat?
tolong lah motivasikan diri sendiri..
asyik2 nk buat last minute je..

td tgk kt blog dayah, rupanya ada 3 keje x siap..tu yg nampak..
yg x nmpak mestilah berlambak..
nk list kan juga lah
1. assigment budaya
2. pj permainan tradisional.. sape tau pasal main kelereng dgn wau?
3. pj jg..poliik dalam sukan

yg x nmpak ialah:
1. fail2 mqa
2. isl2 utk semester ini..
3. eh lupa lah ada assigment seni en.zag

lagi satu.. nak tanya camne gaya penulisan saya ni, gaya bahasa saya..
rasanya xtentu kan..ada masa serius ada masa maybe kelakar..
komen utk diri sendiri ialah : gaya bahasa or penceritaan yg saya gunakan ini selalu berubah - ubah..

selamat berhujung mggu lah pada semua..

Friday, February 20, 2009

OIAM mggu 1 jg

malas la nk taip2..igt nk jadi pengomen tegar untuk OIAM ni..
tp ngantuk la plak..tgk lah esok2 ke..baca kt paper pun blh gak..haha
saya suka tgk amylea, han pn ok kut..
n esther tu memang patut dpt imuniti tu..
best suara dia..
nk tido lah..dah ngantuk ni..
tadi ada minum kopi ..bukan apa pun sebab nk minum je..
tapi stil ngantuk jg.....so adakah kafein tdk berkesan pada ku?

OIAM mggu 1

hai..
jom tengok cite OIAM
saya kan peminat OIAM ni..

x suka tomok..haha
kalu ada peminat dia jgn marah tau..
mana tau nti tomok leh nyanyi best ke..
boleh minat dia nti..haha

penang trip

salam..
hai suma..
ari ni dah tau kan yg saya pg penang..
betul la kata dayah, kami2 yg pg penang pun suma bloggers,
tapi nk jg jumpa yg lain2..kalu boleh la n kalu saya ni x pemalu :p lah

ari ni kami pg jam 8.30 rasanya..
ialah sebab kna naik public transport..
dari hostel naik bas ke steseb bas sp(rm 1.30)
pastu naik bas lagi ke butterworth(rm4.00)
then naik feri ke pulau ..( rm1.20)
tiket tu kna guna syiling n kite boleh tukar syiling kt kaunter dia..
jadi kalu nk guna syiling 20 sen kna lah ada 6 keping ( ni baru tau td)
boleh guna syiling 20 sekeping ngan 50 sen 2 keping

berbalik lah pada perjalanan kite td, dari terminal feri tu naik lah plak bas U101 untuk ke gurney plaza ( rm1.50 dari terminal feri)
driver tu kata kalu naik bas U103 dia akan terus sampai ke depan gurney plaza tu..
tapi yg peliknya langsung xnamapak bas 103..camne nk naik..
bg saya lah, kat gurney ngan quensbay cam sama je..suma barang2 yg branded.xmampu nk beli tau..tp dlam xmampu tu pun ada lah terbeli sandal nose...mahal tu rm70 ( gambar nti upload later, xamik pun gambar lagi) ..habis la duit belanja minggu ni..kna makan biskut lah jawabnya.. itu je yg dibeli plus makan2 kt food court..

so, ini lah report di gurney plaza..hehe..
nti nk tulis cite kt prangin lak...

Wednesday, February 18, 2009

nak pg penang

hai..
dah bnyak ari x update.
padahal buka blog tiap2 ari..
xtau nk update cite apa..
baca blog org ngan tgk2 blog yg jual2 barang tu..
cuci2 mata je la, bukan nk beli pun..
ari jumaat ni nk pg penang..
sape nk ikut..
cadang nk gi gurney plaza plak..
ada x bloggers nk jumpa..
jom lah jumpa..
setakat ni belum knal sgt ngan blogger yang area utara ni..
yang knal pun kak e.j je tapi itu pun stakat berblog ni je lah
best je tgk bloggers lain tu jumpa2, makan2..
so, sape yg terbaca ni..hubungi lah saya..hehe..
boleh jumpa, saya belanja slurpee RM1..
ingat nk beli tapi rupanya kecik sgt lah..
macam xberbaloi lak..
k lah, sekian utk saat ini..

Saturday, February 14, 2009

OIAM lagi

salam..
mula2 nk tanya or nk bgtau..
kt blog ni tajuk2 entry suma cam xbest kan..
xtau la nk wat tajuk camne..
xdapat fikir tajuk2 entry..
so, sape dapat tlg saya fikirkan tajuk2 menarik utk my next2 entry ni ye..



berbalik pada tajuk kat atas, nk cite lagi pasal one in a million..
tadi dapat cari gambar kt blog mana entah..
dalam sibuk2 wat report, sempat lagi ni nak baca cite2 hiburan ni..
Ramai lak artis2 kali ni yg join oiam ni..7 orang suma..macam unfair bagi yg baru nk masuk tv ni kan..patut bg jelah yg xbiasa lagi tu je yg masuk..suma macam kejar kan duit 1 juta tu..

amylea af3 ( mesti senang je nk dapat undi: afundi amylea), pija mentor pun ada undi2 gak ni..xtau nombor dia masa kt mentor tu, nine(coco), kawan saya ada minat kt dia.haha ,simon pun cam selalu je kuar 8tv dulu2..rizwan yg dapat aim tu , han yg masuk bintang rtm pun ada..han ni dah lama knal dia(bukan kenal camne pun, tau pasal dia lah, pernah tgk)sebelum masuk oiam lagi..dia pernah dtg kt tempat saya belajar..masa tu ada konsert kpm..dewi mentor pun ada gak dtg utk latihan.masa konsert tu, han pakai cekak rambut oren yang besar..sebijik macam jac, nyanyi pun ala2 jac gak...eh apasal dok cite pasal han plak ni..minat kt dia ke?huhu dan yang paling tak best ialah tomok pun ada..minta2 jgn lah dia nyanyi lagu 'sejarah mungkin berulang" tu lagi..masa form 2, ramai giler yg minat kt dia nasib baik xjoin sama..sebab masa tu dok minat kt cite cina..xtau lah sape nama dia tapi handsome tau..nama watak dia kt situ, Rou han..betul ke x, dah lupa la..dia belakon cite ngan sape dah..nti nk cari dulu heroinnya...
yang bukan artis lak, si aweera yg suka menjerit tu..xleh ke xjerit, anith,ayu, esther ngan fifi ( cam iras tria yg juara audition 1 kt ntv7 dulu la)..

so, siapekah juaranya?
nanti mggu depan nk buat pilihan..

p/s : ni suma pandangan sendiri2 je..
xtau nak post entry apa..
ari ni ada kelas ganti...nasib baik kejap je..

gudnite suma..

Friday, February 13, 2009

oiam

dah jam 8 lebih
dah lambat ni..
nak tgk berita pastu nk tgk one in a million..
dalam bnyak2 cite nyanyi2 kt tv..
my number one is One In A Million./
dapat duit satu juta..seronoknya..

sila berjiamt cermat suma..
for all my friends..

duit ku abis!!

salam..
dah balik outing ni..tgk2 dalam purse, dalam bank suma dah xde..
dari 4K jadi 1K.. pegi beli apa tu..
mesti org lain terkejut..
haha dalam masa 3 hari boleh belanja 3K..
macam org kaya je..haha..
tai bayangkan apa patut dibuat..
1K kna bahagi 5 bulan.. So 200 je la..
tolong la belanja makan ke..kalu xnak belanja...

suma2 kna pakat klik nuffnang kt pagi ni tau..
baru ada rm 3.tahun depan kut baru dapat 50..
xleh jadi ni..kan buat sesuatu ni..

NAk cite pasal tag gak la..dah ramai yg bagi tp xde masa nk wat..
kekangan cuti ngan xde tenet..so. yg lepas2 tu kira halal la..maaf sesangat..
ni suma sebab si MQA tu la..

bila dah betul2 free nti saya buat tau..
inyaallah..

outing!!

salam to all
weekend ni nk pg outing..
menyelesaikan segala urusan kewangan..
semalam dah kuar pastu ari ni pun nk kuar gak..
ada lg misi yang x selesai..apakah itu?

utk blog lak.. kna usaha biar nuffnang naik ni..
sapa tau cara2 nk naik kan rating blog..
kna rajin2 update ni..
bila nk start?
nanti dah setel suma fail2 tu..haha..

Wednesday, February 11, 2009

sambung uppdate..

smlm igt nk update lagi pastu malas la plak..
ari ni kna pg padang lagi..
ada latihan umah sukan..
malasnya..tp kerana org yg sivik maka harus la pg..
apa agaknya kna main ari ni.
tinggu dan lihat..
ari ni ada berita baik..elaun dah masuk..sukenya.
.tp x excited sgt..sebab duit tu akan tggak ckit..
kan jimat cermat ni..
malam ni busy la ckit..tp ina ada ajak pg tgk pantun..so camne?