Sunday, October 26, 2008

edisi raya mggu2 terakhir..

salam dan selamat hari ahad.
aku dah banyak hari teringin nak pergi majlis - majlis raya ni..tak kisah kalu tak pergi tapi sekarang ni rasa mengidam or teringin nak makan lontong ,soto , ketupat nasi ngan kuah kacang, sate dan macam2 lagi lah..apa saja yang ada kt majlis raya..kat rumah dulu takde benda2 camni..yg ada cuma ketupat daun palas je.untuk raya tahun ni aku berjaya buat 10 biji..ada kemajuan la tu sebab sebelum ni pun buat 2 3 biji je.dah la aku yg buat pulut arung tu..xtau lah org pggil apa tp org kelantan pggil "pulut arung" . pulut arung ni iaah pulut yg telah masak dan dicampur dgn santan pastu kita kacau or arung dgn sodek or senduk buluh..nk buat bg dia pecah isi dia dan senang utk dibungkus..camtu lebih kurang..minta maaf kalu silap..nti update raya tahin depan ek. ni bukan bangga diri tp p bersikap positif.hehe..tu la asyik tengok kt blog2 org lain asyik dok tunjuk depa suma oi majlis raya.asal weekend je pg open house..hehe,..tak pe, 1 day aku masak sendiri suma tu..macam lah pandai sgt.haha..dayah kata org ngidam hanya dalam tempoh 8 hingga 15 minit je tp aku cam tiap2 ari ni..nk minta kawan2 bawa pun depa dah naik bas seharian, dah la jauh..susah jg nk bawa..so bila baru dapat makan ni??? entry selalu tergantung dan ayat pun xberapa tersusun..minta maaf sangat-sangat.

0 comments: