Wednesday, October 15, 2008

reading..

aku suka sgt membaca..tp bukan buku pelajaran lah..kalu buku pelajaran lak, nk jdkan ia x boring, cara2 aku ialah jdkan atau anggap buku tu sebagai buku cerita..kite nk tau cerita2 yg ada dalam buku tu kna lah baca.tp kadang2 je sebab dh tau ia memang buku sekolah..hehe

yg paling aku suka ialah buku cerita. aku main redah je asal bukan buku sekolalh buku tu aku panggil buke cerita.masa kt librari sekolah mama pun sama..kan pakai pinjaman guru, ikut kite lah nk pinjam brapa kan.so, skali pinjam ada dlm 10 buah gak.dulu kan masa dlm drjah 2 gitu lah.baca 'Siri hadi' , siri Salma, 7 penyiasat, 5 apa ntah..macam2 lah..sampai skrg pun masih igt lg cite2 dlm buku tu.

novel lak, stat baca kalu xsilap masa drjah 4. dulu mama ada lah antar adik kt umah pengasuh,,nama dia kak som..adik dia lak kak za suka baca novel.kak umah dia tu ada 1 almari penuh ngan novel..setiap kali pg ambik adik ptg mesti pinjam novel..bukan 1 tau tp sekali pinjam ada dlm 5 biji..tebal2 jg tau tp nvel tu suma kertas yg kuning tu.x kisah la asal leh baca.d

an satu lg yg ada kt dia ialah majalah 'remaja' masa tu time yg rita rudaini, wardina dgn juliana banos..time tu jun lah yg menang n rita rudaini menang tang anugerah pakaian tradisional terbaik.calon yg aku suka time tu ialah wardina tp dia xmenang pun.. ari tu kan aku ada tgk wardina dgn rashid shidek berlakon dlm cite "cinta 200 ela"..masa tu dina baru awal2 pakai tudung..ada ambik 1 gambar cite tuh tp lupa letak kt mana..tp rugi betul xcari kamerea masa depa dok ngah nyanyi tu..nti aku upload lain gambr tu...

sebenarnya entry ni di post sebab mlm ni aku ngah baca novel dan cerpen online.sakit mata baca kt laptop ni tp cite bnyak yg best..lagi best klu novel bersiri kt situ dia terus wat 1 cite pwnuh,penat nk klik kt siri lain plak.. klah nk tdo..gudnite suma..

2 comments:

prebetsabu said...

Ahadiat Akashah....

aku rasa peminat novel remaja tahun 94-98 mesti kenal dia nih...

budak setan...
cinderella...

perrgghh.. best..

aku kenal novel2 ni sejak masuk hostel...
kawan aku minat gille kat ahadiat.. so aku pon cilok la baca novel dia.. huhuuhh...

nurul said...

ahadiat akasyah..pernah dpt award "penulis novel paling bnyak tulis novel" novel dia ok jg lah.